سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حل مشکل قطع شدن ناگهانی صدای لپ تاپ HP

شاید شما هم با مشکل قطع ناگهانی صدا در ویندوز 10 لپ تاپ یا PC   مواجه شده باشید. این مشکل می‌تواند هم از طرف سخت افزار باشد و هم نرم افزار که مهم است علت آن را پیدا کنید تا بتوانید مشکل را رفع کنید.

ممکن است این مشکل بسیار ساده حل شود. در قدم اول، اتصالات لپ تاپ خود را بررسی کنید تا اسپیکر به لپتاپ وصل باشد. ممکن است ایراد از کابل باشد. پس سعی کنید کل مسیر کابل را بررسی کنید تا زدگی یا قطعی نداشته باشد.

چک کنید که کابل به پورت درستی وصل شده یا خیر. پورت سبز برای اسپیکر اکسترنال استفاده می‌شود و پورت‌های نارنجی و سیاه برای احاطه و توالی صدا استفاده می‌شوند. پورت صورتی نیز برای میکروفن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

دلیل روشن نشدن مانیتور لپ تاپ اچ پی

احتمالاً شما هم با چنین مشکلی مواجه شده‌اید! صدا از طریق هدفون پخش می‌شود، ولی با اسپیکر خیر. ویا میکروفن داخلی لپتاپ صدا را ضبط می‌کند، ولی میکروفن هدست خیر.

رایج‌ترین حالت این مشکل در مورد پخش صدا است. مخصوصاً در مورد کامپیوتر و لپتاپ هایی که چند خروجی صدا دارند، گاهی این مشکل ظاهر می‌شود که از یک خروجی می‌توانید صدا را گوش کنید، ولی خروجی دیگر هیچ صدایی ندارد (مثلاً هدفون صدا دارد ولی اسپیکرها خیر)

رفع مشکل قطع صدا در لپ تاپ HP

اگر در کنار بخش صدا یک علامت سؤال زرد رنگ وجود داشت نشان دهنده‌ی وجود مشکل در درایور صدا است که باید آن را رفع نمایید و درایو مربوطه را دوباره نصب کنید.

اگر با راه‌های بالا مشکلتان حل نشد، با استفاده از windows troubleshooter می‌توانید مشکل را حل کنید. از منوی start کنترل پنل را پیدا کنید و کنترل پنل را انتخاب کنید. روی گزینه find and fix problems یا troubleshooting کلیک کنید. Troubleshoot audio playback را انتخاب کنید. عیب یابی صدا به طور اتوماتیک آغاز می‌شود. صبر کنید تا عیب یابی تمام می‌شود. همه خطاها حل می‌شوند و گزارشی به شما نمایش داده خواهد شد.

 

منوی start را باز کنید و روی command prompt راست کلیک کنید و run as administrator را انتخاب کنید. net localgroup Administrators /add networkservice را تایپ کنید و اینتر را فشار دهید. در نهایت کامپیوتر را ریستارت کنید تا مشکل حل شود.

یکی از قابلیت‌های سیستم عامل ویندوز که البته در هر سیستم عاملی وجود دارد ضبط و پخش ویدیو و صدا است. انتخاب یک وسیله برای ضبط صدا در ویندوز و سپس شروع به ضبط با استفاده از آن بسیار ساده است. مواقعی پیش میاید که کاربر دو وسیله که برای مثال هر دو میکروفون دارند به کامپیوتر متصل کرده اما نمی‌تواند تعیین کند که صدا با استفاده از کدام وسیله ضبط شود. برای مثال یک وبکم دارد که میکروفون هم دارد و یک میکروفون جدا هم دارد. اما می‌خواهد صدا با میکروفون وبکم ضبط شود.

ممکن است چند اسپیکر خروجی داشته باشید که به غلط یکی را انتخاب کرده باشید. روی آیکن اسپیکر در سمت راست و پایین صفحه کلیک راست کنید و playback device را انتخاب کنید. در این قسمت اسپیکرهای مختلفی که متصل کرده‌اید مانند هدفون‌ها، اسپیکرها و یک تلویزیون نمایش می‌دهد، شما می‌توانید اسپیکر مناسب را در این منو انتخاب کنید. با کلیک روی دکمه set default دستگاه انتخاب شده را به عنوان دستگاه خروجی اصلی کامپیوتر شماست خواهد شد.

مایکروسافت هر چند وقت یکبار فایل‌های بروزرسانی را برای ویندوز منتشر می‌کند که می‌تواند مشکلاتی که شما با صدا دارید را حل کندبروز رسانی‌ها را انجام دهید شاید مشکل شما مربوط به ای بخش باشد.

ممکن است مشکل مربوط به عدم نصب درایور لپ تاپ یا نصب درایور نا مناسب باشد. برای اطمینان از عملکرد صحیح درایور لپ‌تاپ می‌توانید از مسیر زیر آن را چک کنید.

Start button – Control Panel – System and Security – Device Manager – Sound, video and game controllers

دستگاه‌های پیشفرض برای ضبط و پخش صدا در ویندوز را از کجا تغییر دهیم؟

سریع‌ترین و ساده‌ترین روش تغییر دستگاه‌های پیشفرض ضبط و پخش صدا در ویندوزهای 7، 8 و 10 یکسان است. این راه استفاده از پنجره “Sound” در ویندوز است که تنظیمات مربوط به صدا در ویندوز در آین بخش هستند. یکی از راه‌های باز کردن پنجره Sound راست کلیک کردن بر روی آیکن صدا در بخش “System Tray” (کنار ساعت و تاریخ) است. 

چگونه دستگاه‌های پیشفرض ضبط و پخش صدا در ویندوز را تغییر دهیم؟

پس از راست کلیک کردن منویی ظاهر می‌شود که گزینه‌های آن به شرح زیر هستند:

1. Open Volume Mixer: تغییر سطح صدا برای برنامه‌هایی که باز هستند و سیستم.

2. Playback Devices: نمایش یک لیست از دستگاه‌های پخش صدا که به سیستم متصل هستند. اگر می‌خواهید دستگاه پیشفرض پخش صدا را تغییر دهید باید به این بخش بروید.

3. Recording Devices: نمایش یک لیست از تمامی دستگاه‌های ضبط صدا که به سیستم متصل هستند. اگر می‌خواهید دستگاه پیشفرض ضبط صدا را تغییر دهید به این بخش بروید.

4. Sounds: نمایش یک لیست از تمامی صداهای ویندوز در بخش‌های مختلف. 

5. Troubleshoot Sound Problems: این گزینه تنها در ویندوز 10 است و برای رفع مشکلات مربوط به پخش صدا در ویندوز می‌باشد.

 تعمیر پرینتر hp

نمایندگی تعمیرات توشیبا